domingo, 30 de mayo de 2010

03/05/2010 - 05/05/2010

Immigració

És necessari tenir en compte el context. Els orígens dels alumnes formen part del que és veritablement l'alumnat i la seva manera d'interpretar el món.
Aquests nens normalment porten moltes coses carregades a la seva espatlla, així que mai no hem de fer ús dels etiquetatjes.
Per tal de que la integració sigui favorable el nen ha de rebre una acollida positiva i bona, per no sentir-se discrminat.

Sempre els hem d'analitzar individualment, com a persones, no com a immigrants.

S'ha de tenir empatía amb el nou alumne, i tenir em compte que els seus estudis no són igual de vàlids en el nou país (és normal que no conegui els països d'Europa però sí els de Sudamerica si és d'allà)

Els immigrants se senten exposat per ser diferents i per no poder competir amb els seus iguals. Necessiten una demostració de recolzament personal i molta protecció.

Els adults han de generar esperança per abordar amb confiança les dificultats i frustracions, fomentar amor per sentir-se respetats i estimats, fer-los contenir la ansietat i estimular la curiositat davant del món que els envolta.

L'escola és un lloc d'aprenentatge, però també de vida.

El nouvingut ha d'ingresar en un àmbit més ampli, haurà de trobar-fabricar-forçar el seu propi lloc, enfrontar-se a situacions adverses, sofrir "rituals d'iniciació" i sentir que els coneixements que té "no serveixen".



No hay comentarios:

Publicar un comentario