viernes, 28 de mayo de 2010

24/03/2010

Continguts

Abans de triar uns continguts s'han de tenir fixats els objectius que volem aconseguir.
Una vegada fet això els continguts variaran segons l'edat de l'alumne, el seu nivell cognitiu, els interessos dels nens i les seves necessitats.

Em de partir del que necessitem i, a partir d'aquí, hem d'organitzar la resta de continguts. Cal tenir en compte per aquesta organització la dificultat dels mateixos (han de ser de menys a més complexes)i els interessos i necessitats dels petits, com hem dit abans. Per tant les seves característiques principals han der ser la INTEGRACIÓ (utilitat a la vida quotidiana) i la PROBLEMATITZACIÓ (partir dels problemes per arribar als continguts i objectius)

El coneixement que s'ha de transferir ha de ser altament útil i significatiu i s'ha d'ensenyar en diferents contextos i, per tant, ha de ser transversal.







(el contingut ha d'estar organitzat segons les necessitats)


No puc estar més d'acord amb aquesta afirmació, ja que si no relaciones els continguts amb els objectius aquests últims no es compliran i, si tampoc no els classifiques i organitzes segons la seva dificultat no es podran modificar els esquemes de coneixement que tenen els nens.

No hay comentarios:

Publicar un comentario