Aules d'acollida VS Espais de benvinguda educativa
El curriculum escolar és el mateix per a totes les escoles, però no ho és el projecte curricular de centre.
El més interessant, per a mi, de la sessió d'avui és el tema de les aules d'acollida pels nouvinguts, si són o no necessàries, si són útils o si és millor que els alumnes vagin primer a un centre extern per aprendre el idioma i relacionar-se amb altres immigrants (EBE).
Les aules d'acollida permeten que els nens es relacionin tant amb nens immigrants com amb catalans i les EBE que els nens estiguin més atessos i trobin nens amb la mateixa situació que ells. El problema de les EBE és que només aprenen l'idioma, però entre els mateixos alumnes és molt probable que parlin el seu idioma d'origen i no s'esforcin tot el necessari.
Aquests espais de benvinguda educativa tenen inconvenients, ja que poden ser espais de segregació escolar.
He trobat una web que em sembla molt imteressant i que explica força bé el concepte de les EBE, espais dels que gairebé no tenia constancia i que em semblen interessants, tot i els seus inconvenients. No sabria dir quina opció m'agrada més ja que si l'alumne va a una aula d'acollida podrà practicar l'idioma, si va a un EBE no ho farà tant així però tindrà durant més temps personal a la seva disposició i per atendre les seves dificultats i mancances. No puc decantar-me per una o altre opció.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario