domingo, 4 de abril de 2010

22/02/2010

Organització de l'aula i traspàs dels coneixements

Avui m'agradaria destacar l'idea de que cada mestre ha de organitzar l'aula com prefereixi, en funció de les seves preferències, metodología i necessitats dels alumnes, tenint en compte un conjunt de factors que no es poden passar per alt.
Partint d'això poden fer-se rotllana, asseure els nens en grup, individualment o per parelles, apropar més a la taula del mestre als que necessiten més ajuda, distribuir els nens per ordre de llista o que vagin rotant setmanalment, barrejar els conflictius o dispersos amb nens més atents per afavorir que s'ajudin mutuament...


Per acabar m'agradaría mencionar la conclusió a la qual vam arribar al final de la classe: "No podem ensenyar una cosa que no hem fet abans, per saber ensenyar primer s'ha de saber fer"



(He escollit aquesta imatge, ja que crec que representa força bé el que he explicat abans. Per construir els coneixements dels alumnes primer s'han de construir els del propi mestre)

No hay comentarios:

Publicar un comentario